Pranešimas spaudai
„Pirmojoje metų pusėje parodžiusi labai gerus rezultatus, „Groupe Renault“ patvirtino savo galimybes, pasiekdama naują metų rekordą. Tiek vertinant augimą, tiek pelną, visais metais pranokome 2011 metais pradėto „Drive the Change“ plano tikslus. Ši sėkmė yra atpildas už sunkų visos grupės darbuotojų darbą“, – sako vyriausiasis „Renault“ vadovas Carlosas Ghosnas.
2016 metais, skatinama „Drive the Change“ plano, „Groupe Renault“ pasiekė naują prekybos rekordą ir tapo pirmaujančia Prancūzijos automobilių gamintojų grupe, užregistravusia 3 182 625 naujus automobilius. Visuose regionuose didėjo tiek prekybos apimtys, tiek užimamos rinkos dalis.
2016 metais grupės pajamos sudarė 51 243 milijonus eurų: palyginti su 2015 metais, jos padidėjo 13,1 proc. Vertinant nepakitusiais valiutų kursais, tai atitinka 17,0 proc. augimą.
Automobilių pramonės pajamos sudarė 48 995 milijonus eurų ir dėl didėjusios grupės markių prekybos ir pardavimų partneriams didėjo 13,7 proc. Naujų modelių pasirodymas ir valiutos nuvertėjimo sukeltas kainų augimas kai kuriose augančiose rinkose sukūrė teigiamą kainų efektą.
Grupės veiklos pelnas siekė 3 282 milijonus eurų (+38,2 proc.), palyginti su 2015 metais užregistruotais 2 375 milijonais1 eurų. Tai atitinka 6,4 proc. gauto pelno (2015 m sudarė 5,2 proc.1).
Automobilių pramonės pelnas padidėjo 840 milijonų eurų (+54,3 proc.) – iki 2 386 milijonų eurų. Tai sudaro 4,9 proc. viso pelno (palyginti su 2015 m. fiksuotais 3,6 proc.1).
Šie pasiekimai visų pirma aiškinami prekybos apimties augimu (1 036 milijonai eurų).
Nuolatinės pastangos mažinant kaštus teigiamai prisidėjo prie pasiektų 184 milijonų eurų. Tai – įvertinant akivaizdų tyrimų ir plėtojimo išlaidų padidėjimą.
Kainos ir pajamų augimo efektas sudarė 115 milijonų eurų, didele dalimi prie jo prisidėjo nauji modeliai ir kai kuriose besivystančiose rinkose didėjusios kainos.
Valiutų poveikis buvo didelis, neigiamas ir siekė –702 milijonus eurų. Visų pirma šį poveikį paskatino svaro sterlingų ir Argentinos pesų nuvertėjimas.
Žaliavų kainos sukūrė labai palankų efektą, pasiekusį 331 milijoną eurų.
Kompanijos administracinės išlaidos padidėjo 112 milijonų eurų.
Prekybos finansai prie grupės veiklos pelno pridėjo 896 milijonus eurų. Palyginti su 2015 metais, kai buvo pasiekta 829 milijonai eurų1, jie didėjo 8,1 proc.
Rizikos kaštai (įskaitant šalies riziką) stabilizavosi labai gerame lygyje: 0,31 proc. nuo vidutinio pelną duodančio turto (palyginkite: 2015 metais ši dalis siekė 0,33 proc.).
Kitos veiklos pajamos ir išlaidos yra beveik neutralios ir sudaro 1 milijoną eurų. Šis balansas visų pirma pasiektas dėl 2016 metų gruodžio 31 dieną užregistruotos ir 325 milijonų eurų pelną davusios AVTOVAZ konsolidacijos ir dėl Prancūzijoje bei kitose šalyse vykdytos restruktūrizacijos, davusios 283 milijonus eurų. Jokie pinigai nebuvo rezervuoti ryšium su Prancūzijoje pradėtu dyzelinių variklių tyrimu.
Atitinkamai grupės veiklos pajamos pasiekė 3 283 milijonus eurų. Palyginkite: 2015 metais jis siekė 2 1761 milijonus eurų.
Grynosios finansinės pajamos ir išlaidos pareikalavo 323 milijonų eurų. Palyginkite: 2015 metais ši suma sudarė –221 milijoną eurų. Šis pokytis didžiąja dalimi įvyko dėl visų pirma Argentinoje sumažėjusių gautų pajamų ir 2015 metais buvusių palankių valiutos kursų.
Susijusių kompanijų įnašas sudarė 1 638 milijonus eurų. Palyginkite: 2015 metais jis siekė 1 371 milijoną eurų.
„Nissan“ įnašas 2016 metais sudarė 1 741 milijoną eurų. 2015 metais jis siekė 1 976 milijonus eurų.
AVTOVAZ įnašas 2016 metais buvo neigiamas ir siekė –89 milijonus. 2015 metais ši suma sudarė 620 milijonų eurų netektį.
Šis pagerėjimas didele dalimi pasiektas dėl 2016 metais užregistruoto didelio nuostolių sumažinimo ir iš dalies – dėl pagerinto kompanijos veiklos efektyvumo.
Bendrosios pajamos pasiekė 3 543 milijonus (+19,7 proc.) ir akcijų vertė padidėjo 3 419 milijonų eurų (12,57 eurų už akciją, arba 21,4 proc. daugiau, palyginti su 10,35 eurų už akciją 2015 metais).
Teigiamas automobilių pramonės veiklos pinigų srautas pasiekė 1 107 milijonus eurų, įvertinant teigiamą, 356 milijonų eurų, pokytį dirbančio kapitalo poreikiams.
Pinigų srauto pozicija po AVTOVAZ konsolidacijos siekia 2 720 milijonų eurų (prieš konsolidaciją – 3 925 milijonai eurų).
3,15 euro siekiantys dividendai vienai akcijai (praėjusiais metais siekė 2,40 euro) bus patvirtinti artimiausiame visuotiniame kasmetiniame akcininkų susirinkime.
AVTOVAZ
2016 metų gruodžio 28 dieną, įvykdžius pirmąją visą AVTOVAZ konsolidaciją, pajamų deklaracija nebuvo konsoliduota. Antra vertus, kompanijos balanso ataskaitos buvo konsoliduotos mūsų finansinėse ataskaitose. Konsolidacijos poveikis bendrai „Groupe Renault“ finansinei padėčiai buvo neigiamas ir sudarė 1 205 milijonus. 2016 metų gruodžio 31 dieną AVTOVAZ rinkos vertė, įskaitant „Renault“ finansinį palaikymą, buvo didesnė, nei išliekamoji AVTOVAZ grynojo turto vertė.
2017 m. planuojama atlikti daugiau kapitalo restruktūrizacijų, siekiant atkurti AVTOVAZ nuosavą kapitalą.
2017 m. gruodžio 16 dieną AVTOVAZ valdyba paskelbė detalų atkūrimo planą. Jo pagrindinis tikslas – 2018 m. pasiekti teigiamą veiklos pelną, vėliau jį didinant. Šio plano pristatymas pateiktas tinklalapyje:
https://group.renault.com/finance/informations-financieres/documents-et-presentations/
2017 M. PERSPEKTYVA
Tikimasi, kad 2017 m. pasaulinė rinka pasieks rekordinį, 1,5–2 proc. augimą. Tikimasi, kad Europos ir Prancūzijos rinkos augs po 2 procentus.
Vertinant tarptautiniu lygiu, tikimasi stabilumo Brazilijos ir Rusijos rinkose. Antra vertus, tikimasi augimo Kinijos (+5 proc.) ir Indijos (+8 proc.) rinkose.
Šiame kontekste, taip pat įskaitant AVTOVAZ, „Groupe Renault“ sieks:
–neskaitant AVTOVAZ poveikio, padidinti grupės pajamas (esant pastoviems valiutų kursams)*,
–skaičiuojant eurais, padidinti grupės veiklos pelną*,
–sukurti teigiamą automobilių pramonės veiklos pinigų srautą.
(*) Palyginti su 2016 m. „Groupe Renault“ paskelbtais rezultatais
TARPINIS PLANAS IKI 2022 M.
2017 metais „Groupe Renault“ pristatys naują strateginį planą 2017–2022 metams, kuriame numatoma pasiekti 70 milijardų eurų pelną (vertinant pastoviais valiutų kursais) ir 7 proc. veiklos pelną, kartu kiekvienais metais išlaikant teigiamą automobilių pramonės veiklos pinigų srautą.