Pranešimas spaudai
The massive integration of intermittent renewable energy and the closure of traditional thermal power plants, as provided for in the Multi-annual Energy Program, are driving RTE to look for innovative flexibility solutions and to work with new players to guarantee the balancing of the power system at the lowest cost.
Today, secondary reserve is mainly based on thermal or hydropower plants. RTE, Jedlix and Groupe Renault propose to experiment with a new alternative: controlling the charging of electric vehicles which, following a signal sent by RTE, will inject or draw electricity to help RTE ensure the balance between production and consumption. This is one of the services electromobility will be able to provide to the electrical system of tomorrow1. The objective of this experiment is to evaluate not only the technical feasibility of this new type of service based on embedded connectivity of the vehicle, but also its value for the power grid and ultimately for the electric vehicle owner.
More information in attached document.
Visa šioje interneto svetainėje skelbiama medžiaga (įskaitant, bet neapsiribojant, tekstus, nuotraukas, grafinius elementus, garsinius failus, animuotus failus, vaizdo failus ir jų sanklodą interneto svetainėje) yra „Renault SAS“ ir/arba jos patronuojamųjų bendrovių ar trečiųjų asmenų, įgaliojusių „Renault SAS“ juos ribotai naudoti, nuosavybė ir jiems taikoma autorių teisių ir kitų su intelektinės nuosavybės apsauga susijusių teisės aktų apsauga. Naudoti nurodytą medžiagą kitokiais nei redagavimo tikslais, ypač rinkodaros ar reklamos tikslais, griežtai draudžiama.